Botón mapa

Territorio Refuxio

Aportado por Extramundi

Perspectiva de la calle de San francisco en la que se superpone un párrafo con un  testimonio
Transcrición e lectura en audio dun relato mecanoscrito anónimo recollido na Asociación Fonte da Virxe, Compostela

[Transcrición en galego. Abaixo en español]

Aínda que nacín na aldea, unha vez que descubrín a cidade, xa non me sinto tanto de aldea. Compostela, para min é un refuxio.

Cando paseo polas rúas antigas, fúndome coa pedra, co ruído das conversas da xente, co cheiro dos bares e o camiñar curioso dos turistas. A min non me estorban os peregrinos pola rúa, gústame estar no medio do balbordo, tendo preto a respiración dos meus semellantes. Por iso, as rúas turísticas da vella Compostela, atráenme extradinariamente.

Non agonío cos empurróns, forman parte do día a día. Un “desculpe” e un “non se preocupe” son moitas veces as únicas verbas que se cruzan entre os viandantes. E a min, non me resultan nen agresivas nen incómodas.

As rúas molladas e esvaradías do inverno, contrastan coas secas e mornas do verán. A cidade ten voz propia. Rúas que achegan segredos. Rúas que te somerxen un corazón antigo. Rúas que suspiran polos peregrinos. En definitiva, rúas que abranguen xente.

As pedras levan seladas as imaxes dos seres que irrompen nas súas entrañas ateigadas de saudade. Calquera recuncho é perfecto para reclinarse a soñar… A soñar que a cidade vella está viva, máis viva ca nunca e máis rexuvenecida.

Adoro a soidade das rúas que nunca esvaece por ateigadas que estean. Adoro o silencio no medio do balbordo. En definitiva, é unha cidade para escoitala. Perténcelle a sabedoría dos vellos. E a nós perténcenos a virtude de desfrutala.

En fin, o meu corazón perténcelle e, cando recalo nas súas entrañas, síntome como un barco que abandona a tormenta para refuxiarse no porto, ao abrigo dun lugar que o agocha de todos os desacougos.

_

[Traducción en español]

Título: Relato: Territorio refugio

Subtítulo: Transcripción y lectura en audio de un relato mecanoscrito anónimo recogido en la Asociación Fonte da Virxe, Compostela

Aunque nací en la aldea, una vez que descubrí la ciudad, ya no me siento tanto de pueblo. Compostela, para mí es un refugio.

Cuando paseo por las calles antiguas, me fundo con la piedra, con el ruido de las conversaciones de la gente, con el olor de los bares y el caminar curioso de los turistas. A mí no me estorban los peregrinos por la calle, me gusta estar en medio del revuelo, teniendo cerca la respiración de mis semejantes. Por eso, las calles turísticas de la vieja Compostela, me atraen sobremanera.

No me agobian los empujones, forman parte del día a día. Un “disculpe” y un “no se preocupe” son muchas veces las únicas palabras que se entablan entre los viandantes. Y a mí, no me resultan ni agresivas ni incómodas.

Las calles mojadas y resbaladizas del invierno, contrastan con las secas y tibias del verano. La ciudad tiene voz propia. Calles que acercan secretos. Calles que te sumergen un corazón antiguo. Calles que suspiran por los peregrinos. En definitiva, calles que abarcan gente.

Las piedras llevan selladas las imágenes de los seres que irrumpen en sus entrañas abarrotadas de nostalgia. Cualquier rincón es perfecto para reclinarse a soñar… A soñar que la ciudad vieja está viva, más viva que nunca y más remozada.

Adoro la soledad de las calles que nunca desaparece por abarrotadas que estén. Adoro el silencio en medio del revuelo. En definitiva, es una ciudad para escucharla. Le pertenece la sabiduría de los viejos. Y a nosotros nos pertenece la virtud de disfrutarla.

En fin, mi corazón le pertenece y, cuando recalo en sus entrañas, me siento como un barco que abandona la tormenta para refugiarse en el puerto, al abrigo de un lugar que lo esconde de todos los malestares.

Elementos relacionados

Paseo Inspirador

Vida Cotiá

Paseo Ilustrado 1: Sons da Humanidade